Inkoust z kurkumy/Turmeric Ink

Tomuhle týdnu bych nehodila ani zlámanou grešli, jak se říká. Zvlášť ve čtvrtek jsem měla sto chutí utéct na moře a stát se námořníkem/ utéct do Skotska a pást tam ovce/utéct někam a stát se poustevníkem ... znáte to. Pak jsem si otevřela Spoonflower, kde na mně vyskočilo asi 5 upozornění a moje touha někam utéct ještě vzrostla ... co jsem to proboha zase spáchala? 

Since Monday I've been struggling with a strong feeling of letting everything go, escape to the deepest forrest I can think of and become a hermit/ escape to Scotland and became a shepherd in the middle of nowhere and so on ... Yesterday, was the day when I almost went crazy with despair and frustration. Then I opened Spoonflower website and saw at least 5 allerts. My head started reeling ... Oh my God, what have I done to the top of it? I thought. Then it turned out that I had entered a design challenge about a month ago and the voting just started. Month ago, I draw an easy spiral folderol with homemade turmeric ink. For the ink, I followed the tutorial here. But to cut it short, I basically mix 2 teaspoons of turmetic in 2 spoons of ethanol, and add 4 spoons of tap water. Then transfer it to the small bottle (I didn't have any filter paper then) and let it sit. Before painting, I just carefully pour a bit of liquid (the bottom part which you can see in the picture is sedimented turmeric) on an old plastic painter's palette. 

Nakonec se ukázalo, že jsem se jen před měsícem se svým výtvorem přihlásila do designové výzvy a právě se spustilo hlasování. Malovala jsem inkoustem připraveným z kurkumy podle návodu na Fleru. Abych se přiznala v podstatě jsem udělala jen to, že jsem 2 čajové lžičky kurkumu rozmíchala ve 2 polévkových lžících Francovky a přidala jsem 4 polévkové lžíce vody. Neměla jsem doma žádný filtrační papír (dokonce ani kávový filtr), ale nakonec jsem zjistila, že filtrování ani není potřeba. Když necháte směs dostatečně dlouho odpočinout, pevné částice kurkumy se usadí u dna nádoby a vy jí pak můžete inkoust opatrně přelít do vhodné nádoby. Já jsem inkoust před přelitím promíchala, a přelila ho do nádobky i se zrníčky. Před malováním si pak opatrně odliji tekutinu do staré plastové malířské palety, která mi zůstala ještě ze základní školy.


Vidíte dvě vrstvy? Ta spodní je usazená kurkuma, vrchní vrstva je samotný inkoust. 

Can you see it? The sedimented turmetic powder is at the bottom, the ink is on the top.

Když jsem začala malovat, uvědomila jsem si, proč mi trvalo tak dlouho, navrhnout si vůbec nějakou vlastní látku. Výzvy jsem se účastnila spíš z legrace, pokaždé když vidím, co jsou ostatní schopni vytvořit, zůstanu zírat v němém úžasu. V příštím roce bych se určitě chtěla nějaké designové výzvy zúčastnit, ale tentokrát už bych to ráda vzala vážně. Taky bych se ráda naučila nějakou pokročilejší techniku vytváření vzoru než jen je jen hraní si s jedním motivem nahraným přímo na stránky Sponfloweru (sice jsem se naučila i jak si vytvořit opakovatelný vzor z jednoho obrázku v GIMPU, ale to je pořád jedna a ta samá písnička).

Drawing was painful. It reminds me, why I hesitated so long before starting flirting with fabric design. I wish (good new year's resolution) to have time and patience to improve my drawing skills and also get more from GIMP (which is obviously a great software, but I can manage to create only an easy seamless pattern in it so far). I also hope I would be able to enter some design challenge in 2021 and take it more seriously. This is rather a joke, when I saw what others had created, it took my breath away.


Doufám, že se máte líp :)

Hope you're feel better :)

Komentáře

Oblíbené příspěvky