Romy tričko/Romy T-shirt

 Když jsem si v březnu šila tohle tohle tričko, rozhodně mně nenapadlo, že se stane jedním ze základních kamenů mého šatníku. Byla to totiž taková z nouze ctnost. Zbylo mi něco málo úpletu z Tylexu Letovice (ze kterého jsem ušila Romy tričko s vázačkou na zadním díle a dlouhými rukávy), a přemýšlela jsem, co by se z něho ještě dalo vytvořit. Vypadalo to, že by materiál ještě na jedno Romy tričko s krátkým rukávem mohl stačit, ale při rozložení střihových dílů na látku jsem zjistila, že bych musela díly živůtku něčím nastavit. A tak se stalo. Kolem spodního lemu jsem nakonec našila 20 cm širokou elastickou krajku pocházející od stejné firmy. 

Střih je z Tilly and Buttons a jmenuje se Romy. Podle jednoho střihu si můžete vytvořit tričko s krátkým rukávem či s dlouhým rukávem, tyto varianty můžete libovolně kombinovat s variantou s vázačkami na zadním díle nebo bez. To nejlepší nakonec – podle tohoto střihu lze ušít také šaty. Já jsem si koupila digitální střih. Nebojte se toho, sice jsem to neměla slepené za půlhodinku, ale není to žádná věda. Ale o tom, až někdy příště. 

Kdyby vás zajímalo, jak se mi šilo, tak se musím přiznat, že mně tričko docela potrápilo (hlavně první varianta s vázačkami). Navíc, tenkrát v březnu jsem byla ráda, že se mi v supermarketu v sousedním městě povedlo sehnat nějaké nitě do šicího stroje (látky jsem si objednala přes internet). A to už vůbec nechci rozebírat to, že od března mi nefunguje pedál od mého šicího stroje. Pokusy ho opravit skončily tím, že jsem ho úplně vyřadila z činnosti. Stroj teď sice šije, ale o nějaké kontrole se nedá moc mluvit. Ještě, že nepracuji v Temelíně, řekla jsem si tenkrát, ale milou mašinu jsem do opravy ještě pořád neodnesla a stále na ní šiji. 



PS: Pokud se vám zdá, že se nějak toužebně dívám k Bohnicím, nejste daleko od pravdy. Dnes jsem konečně skončila své laboratorní experimenty. Dat ke zpracování je tolik, že z toho mám noční můry. Během těch posledních tří měsíců mi přidalo, že mně od Bohnic dělí mnohem menší překážka než Vltava, a to ještě není všem dnům konec. 

A nic se nefotí tak blbě, jako černá krajka na černém tričku, že...



 I made my Romy T-shirt during the toughest lockdown at the beginning of March. Back then, I had not the faintest idea that I was making my most favourite summer clothes for 2021. 

The idea was born on one Friday night. I was thinking about making something from the leftover fabric. I had already made Romy T-shirt with long sleeves and back ties from it, so I was wondering if it was possible to sew another T-shirt with short cap sleeves from it. It seemed to be possible, but I need to add extra centimeters to the bodice. Finally,  I made it with a little help of the lacy bordure. 

I used an elastic black jersey and lace bordure from Tylex Letovice. Threads were bought at the supermarket in the neighboring town. The pattern is Romy by Tilly and the Buttons. I bought a digital pattern. As far as I am concerned, it was for the first time when I worked with the digital pattern. It was a bit tricky but no drama. 

I was rather fighting sewing both of my t-shirts. The first version with back ties was even worse. I mean, I managed to finish it. And I also wear it, which counts, I suppose. But I probably didn't concentrate on the instructions properly, so it was a lot of re-sewing and repairing before I let it be. Not to mention that my sewing machine stopped working properly at the end of February and my attempts to repair the broken pedal ended up with the pedal not working at all. Never mind, it did sew. It still sews.

PS: Black lace on the black jersey is hard to be photographed. 

Today I finish my laboratory experiments, but when I think of the amount of data I have to go through now, it's definitely no end of that story. Bohnice with all its psychiatric hospitals on the other side of the river Vltava (you cannot see the river in the picture but it's there just under the hill, believe me) is sometimes much closer than it seems.






Komentáře

Oblíbené příspěvky