Müsli sušenky/Müsli cookies

Müsli sušenky jsem pekla jako dárek, asi pět tvarově nejvíce nepovedených (stejně by se mi do balíčky už nevešly) jsem snědla k svačině. Zároveň jsem spolu s dárkem sfoukla i jednu položku ze svého seznamu kuchařských výzev, nebo jak bych to vlastně měla nazvat, protože jsem si zkusila připravit něco, co by mně na první pohled nelákalo. U sušenek nebyl ani tak problém v tom, že bych se bála náročnosti, ale spíš proto, že müsli a podobné zdravé pochutiny nejsou prostě můj šálek kafe.
 
V názvu receptu se správně vyskytuje slovo sušenky. Malý obsah cukru, a žádný přidaný med z nich ale dělá stravu, vhodnou i pro ty, co nemají tak velký energetický výdej jako sportovci a lepivé tyčinky, které drží pohromadě jen díky spoustě medu a cukru pro ně nejsou úplně to pravé ořechové.

Inspiraci jsem hledala převážně na Pinterestu, ale nakonec jsem podobné sušenky objevila i v kuchařce Snídaně u Florentýny, odkud jsem nakonec převzala gramáž, protože jsem byla moc líná na to ještě převádět jednotky. Uvedené množství mi vystačilo na pytlíček na fotografii.

Ingredience
  • 80 g másla
  • 1 vejce
  • 70 g hladké mouky
  • 70 g třtinového cukru
  • 1/4 lžičky soli
  • 1/2 lžičky prášku do pečiva
  • 120 g ovesných vloček
  • 80 g sušeného ovoce nakrájeného na kousky (já jsem použila hrozinky)
  • 30 g oříšků nebo semínek (použila jsem vlašské ořechy a slunečnicová semena)
Poznámky: Část sušeného ovoce nebo semínek lze nahradit nasekanou čokoládou nebo čokoládovými pecičkami. Místo oříšků a semínek lze použít 230 g hotové müsli směsi. Místo sušeného ovoce lze použít ovoce lyofizované, lze přidat koření (přímo se nabízí skořice nebo vanilka). Místo obyčejné hladké mouky lze použít mouku špaldovou.
 
Postup
  • Předehřejte troubu na 170° C a připravte si hlubší plech vyložený pečícím papírem.
  • V míse smíchejte mouku s práškem do pečiva, solí a cukrem.
  • Másle pomalu rozpusťte, přidejte celé vejce a prošlehejte. K mouce přidejte máslovou směs, vločky a ořechy a vypracujte lepkavou hmotu.
  • Z hmoty můžete rovnou vytvarovat placičky, válečky nebo jiné útvary. Já jsem zkusila směs vyklopit rovnou na plech vyložený pečícím papírem a rukama jsem jí trochu upěchovala. Hmota trochu lepí, ale když upěchování proveden přes pomocí kousek pečícího papíru nebo potravinové fólie, dá se to celkem rychle zvládnout.
  • Sušenky pečte v troubě přibližně 15 minut. Zespoda by měly zezlátnout. Plát nechce vychladnout  a až poté ho nakrájejte ostrým pilkovým nožem na kousky.
  • Sušenky uchovávané ve vzduchotěsné nádobě a uložené na chladném místě vydrží jeden a ž dva týdny.
 
 
These cookies were baked as a gift, but I set aside about five pieces for my breakfast. It’s exactly that kind of dish I wouldn‘t normally intend to bake because müsli and oat-flakes aren’t my cups of tea at all.
Before you start, I should warn you because this is not a classic recipe for müsli bars. These cookies contain a very little amount of sugar and flour, so it’s suitable even for the one of us, who aren’t the miners or professional sportsmen.
 Ingredients
 
  • 80 g of butter
  • 1 egg
  • 70 g of all-purpose flour
  • 70 g of sugar
  • 1/4 teaspoon of salt
  • 1/2 teaspoon of baking powder
  • 120 g of oat-flakes
  • 80 g of dried fruit (I used raisins.)
  • 30 g of nuts and seeds (I used walnuts and sunflower seeds.)
 
Notes: It's possible to use 230 g of müsli instead of fruit, oat-flakes and seeds. You can also replace part of the seeds and nuts with chocolate, add spices eg. cinnamon or vanilla or use lyophilized fruit.
 
Method
  • Preheat oven to 170°C. Line suitable baking sheet with parchment paper.
  • In a bowl, mix flour, sugar, salt, and baking powder.
  • Carefully melt the butter. Combine with egg.
  • Mix with dry ingredients, add oat-flakes, fruit, nuts, and seeds.
  • You can create balls, logs or whatever you like. I spread the mixture onto the lined baking sheet and bake in one big piece.
  • Bake for 12 - 15 minutes until the edges are golden.
  • Let it cool completely. Then cut with a sharp knife to desired shapes.
  • Stored in a properly sealed vessel in a cold place the cookies will last for one or two weeks.
 
 
 
 
 
 
 

Komentáře

Oblíbené příspěvky