Závěsný kapsář/ Wall Pocket Organizer

 Když jsem na blogu Closet Core narazila na návod, jak vyrobit závěsný organizér ze zbytkových materiálů, dodalo mi to odvahu, abych si konečně něco podobného vyrobila. Vidina toho, že bych snad poprvé v životě začala nový rok s aspoň trochu uklizeným pracovním stolem, byla tak silná, že jsem se do šití pustila předposlední prosincový den a kapsář dokončila během silvestrovského dopoledne. 

The last sewing project I managed to tackle in 2020 was a wall pocket organizer inspired by the tutorial at Closet Core. Yes, my organizer is very different for many reasons. Firstly, I didn’t find any suitable fabric. But there was one shirt (PES and viscose mixture) at the bottom of my shelf with things to resew or upcycle (one day). So, I used it. I just pinned the front and back pieces together to ensure they didn't move and cut a trapezoidal shape. Then sew it together and adjust a piece of ronarfix reinforcement. For the pockets, I use fabric scraps. Mainly denim and corduroy as you can see. I also recycled jeans back pocket and a piece of an old embroidered denim shirt. I sew with a special type of needle called jeans needle (it may also be sold under another name), which is specially designed to sew with sturdy fabric.


Ano, můj kapsář se od vzoru nápadně liší. Nepodařilo se mi totiž najít žádnou vhodnou látku. V polici s věcmi na přešití jsem ale našla jednu odloženou světle modrou košili ze směsi polyesteru a viskózy a roli ronarfixu. Z košile jsem vystřihla lichoběžník (organizér se opravdu směrem k horní části trochu zužuje), sešila jsem boční a spodní švy a otvorem jsem dovnitř vsunula vystřižený lichoběžných z výztuže. Na takto vyztužené tělo kapsáře jsem poté našívala jednotlivé kapsy vytvořené ze zbytků džínoviny a manžestru. Kapsa s výšivkou byla původně vyšívaným sedlem džínové košile. Na šití jsem použila tzv. jeans jehlu, což je speciální jehla určená pro šití denimu a podobným tuhých a silných látek. 

Košili jsem nepárala. Prostě jsem jí sešpendlila a pak jsem provedla dva řezy asi 2 cm od bočního okraje košile, tak abych zároveň odstřihla i rukávy. V dalším kroku jsem pak ostřihla límeček (řez jsem vedla asi 2 cm nad prvním knoflíkem na těle košile). Kapsičky jsou vypodšívkované zbytky bavlněných látek.




 Kromě toho, že mám nový organizér mně také těší, že se mi povedlo účelně přetvořit odložený kousek oblečení. Jedinou částí, kterou se mi z košil opakovaně nedaří využít jsou většinou límečky. Máte nějaký tip na to, co s nimi provést? 

Besides making the wall pocket organizer, I also used some unwanted pieces of clothing, which always makes me feel better. During the last six or so years of sewing, I accumulate a bundle of shirt collars - any idea what to do with them?



Komentáře

Oblíbené příspěvky