Samolepky: Jak na ně v domácích podmínkách/DIY Stickers

 První samolepky, které jsem se pokusila doma vytvořit byla vlastně etikety na sklenice s marmeládami a podobnými výtvory. Pak jsem zatoužila po tom vytvořit nějaké samolepky ze svých akvarelových ilustrací. Tyhle první pokusy byla založené na kousku samolepícího papíru pro vystřihávání etiket, na který jsem na domácí tiskárně natiskla vybrané obrázky. Moje idea byla, že člověk si prostě příslušný obrázek vystřihne nůžkami. Dobrý plán ... ALE



První ALE přišlo, když jsem svoje výtvory ukázala před Vánoci spolupracovníkům na muzejní akci. ""Ne, že by to nebylo hezký, ale než bych vysvětlil lidem, že je to samolepka, a že si to musí z toho archu vystříhat, tak se zblázním," řekl jeden z nich po desetiminutovém zkoumání.




(Jsem teď trochu jako V. Sommerset Maugham – nereprodukuji ono sdělení asi úplně doslovně, ale jeho hlavní obsah zůstal zachován.) Druhé ALE přišlo poté, co jsem se svoje samolepky pokusila používat. A zjistila jsem, že je to hrozná piplačka. Ani ne tak to vystřižení samolepky, to je to nejmenší. Jádrem pudla je samolepku vůbec odlepit od spodní ochranné papírové vrstvy. Nehledě na to, že mně se ten tisk na matný papír prostě moc nezamlouval. 

 V Plzni v papírnictví v Prešovské ulici jsem si koupila dva balíčky kulatých samolepících etiket a v GIMPU jsem si vytvořila šablonu. Chtěla jsem napsat, že už s tímhle softwarem umím zase o trochu líp než loni, ale vzpomněla jsem si na, že mi trvalo půl roku, než jsem se naučila používat pravítko. Taky mi chvilku trvalo, než jsem si uvědomila tu zradu – ten aršík etiket totiž není klasická A6, i když tak na první pohled vypadá, na šířku i na výšku má pár milimetrů navíc. 







A po víkendu pokusů a omylů konečně z tiskárny vylezlo něco uspokojivého. 


I když mně nakonec stejně zradila docházející černá barva v tiskárně...





This article is about my experiment with stickers. Originally, I just assume that if I print the pictures on the piece of self-adhesive paper and cut it out it will be sufficient enough. I printed several sheets of them as you can see in the second and third pictures and showed them to one of my colleagues. "Nice," he said, "but you spend ages on telling people that these pictures are in fact stickers and they are supposed to be cut out from the sheet of paper." I had to admit that he's right. 

 

So, finally, I bought a few packets of round stickers and printed the reproduction of my illustration on them. It was a bit tricky job, that piece of paper with stickers is slightly bigger than A6 which I had not realized at the beginning. And of course, I am still fighting with GIMP, although I dare to say it's much better than last year (I know how to remove the background or use levels now). Now I am quite happy, except for the fact my printer started to run out of black colour

Komentáře

Oblíbené příspěvky