A co provedeme se zbytky?/ What To Do With Fabric Scraps?


Hromadící se zbytky látek jsou něco, co mně neskutečně štve. Hlavně kvůli nárokům na skladování. Nejspokojenější jsem, když využiji látky do posledního kousku, tolerovat jsem schopná maximálně tak nějaký malý kousek do vzorníku.
 
Zjistila jsem také, že se v mnohých případech spotřeba látky od toho, co je udaného v návodu může mírně lišit. Já vím, strašně objevná věc. Ale vážně se mi vyplatilo chodit na nákup látky už s hotovým střihem a už taky nepanikařím, když vytáhnu ze své skrýše nějakou látku a zjistím, že bych jí byly potřebovala o 40 cm délky více. Podotýkám ještě, že se to týká látek, které nepotřebují stříhat po vlase a při šití není nutné se trápit s navazováním proužků a kostek ve švech. Mnoho zahraničních zdrojů také pracuje s látkami šíře 130 cm, zatímco u nás je běžnější šíře 140 nebo 150 cm, což je další důvod, proto o spotřebě látky trochu přemýšlet, a nekupovat slepě množství uvedené v návodu. Ale když už vám nějaké ty zbytky přeci jen zůstanou, co s nimi?
 
To be honest, I hate accumulating fabric scraps. The main reason is that I've started running out for the storage place recently. I am most satisfied in case I manage to use the fabric until the last thread.
I‘ve also learnt that the amount of fabric you really need may often differ from the amount listed in the tutorial. Nothing new, you may say. But I strongly recommend you to go shopping for fabric with your pattern. And also I don't panic when I have some beautiful fabric just the right one for my project and the tutorial says that I need 40 cm more of it. To be precise, I don't consider fabric like velvet or suede and also checked and striped fabrics which arise the issue of dealing with the neat seems. Also check the width of your fabric. Depending on the width of the fabric ( e.g 130 cm versus 150 cm), the amount of fabric you need also differs. And just for the case, there will be any leftovers?


 
Patchwork
I přes to, že jsem se zatím nikdy nebyla schopná dostat k pokročilejší technice než je pouhé prosté sešívání čtverečků látek, považuji patchwork za jeden z nejlepších způsobů vypořádání se zbytky.
 
 

I am not sure if I ever make friend with patchwork. Nevertheless, I still think it's one of the best ways of dealing with fabric scraps. It seems I will never be able to embrace more advanced techniques that just stitching little squares, but nevermind, I will soon have a new blanket.

 

 
  • Maska na spaní
Kromě zbytků látek zrecyklovala i zbytek řapíkatého celeru a zbytky barev  na textil, s jejichž pomocí jsem vrchní látku potiskla. Razítko se dá vyrobit z ledasčeho třeba z brambory, jablka, karamboly nebo staré molitanové houbičky. Střih na masku nabízejí mnohé blogy o šití zdarma ke stažení, viděla jsem i v Burdě, ti šikovnější si ho zvládnout nakreslit sami.

 
When making this sleeping mask I also recycled food scraps. Before sewing, I decorated fabric with the help of children paint kit and the bottom part of celery. The stamp could be made from whatever - apple, potato, carambola. The pattern is available on the internet, I also saw it in Burda or you can draw it by yourself as I did.

 


 

  • Vycpaná šatní ramínka
Vycpaná šatní ramínka jsou podle mně na zužitkování zbytků přímo ideální projekt. Návod jsem našla na webu Tilly and the Buttons a kromě zbytků látek jsem zužitkovala i staré froté pyžamové tričko a zbylé sušené větvičky levandule, které jsem do záhybů zastrkala. 
 
 
 
 
This is a project which really touches my heart. I basically follow the tutorial on Tilly and the Buttons but instead of cotton wadding, I used an old bathrobe cut into stripes and also the lavender stems which I tucked into the folds.

  
  • Sáčky do šatníku
Vonné sáčky do šatníku také vyrábím ze zbytků látek. Jejich rozměry jsou opravdu malinké, takže se dobře strkají třeba do kapsiček košil, šatů, kabátů apod. Osvědčilo se mi také experimentovat s bylinkami. Kromě klasické levandule, tak používám třeba i meduňku a mátu.
 
I used to make the herb sachets from gauze scrap, but now I  switch to much smaller size and make them from fabric scraps. The most practical thing about them is that you can put into the pockets of your clothes like shirts, dress and jackets. I've also started experimenting with herbs. Lavender is still my number one, but I also use mint and lemon balm.

 
  • Mašle
Pokud vás baví brože a podobné věci, přijdou mi tyhle mašle také jako dobrý nápad. Jak zužitkovat zbytky. Tentokrát jsem se inspirovala v Knize láska na první steh, jen jsem mašli nepřišila na pásek, ale na zadní stranu jsem připevnila brožový špendlík. Tuhle zářivě žlutou dostal na obojek můj pes více o tom zde.
 
 

If you like brooches, this bow is another good idea. I came across to that idea when thinking about how to make a yellow ribbon for my dog. Basically, I follow the tutorial in Love at First Stitch, but I attached a brooch pin to the back of the bow so I can attach it to the dog collar.

 

Komentáře

Oblíbené příspěvky